Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Οι ομοιότητες στα αεροπορικά δυστυχήματα στις Άλπεις και του Μονάχου (με την ομάδα της Manchester United το 1960)

Για περισσότερα πατήστε εδώ>>

Όλοι θυμόμαστε ή ακούσαμε για το αεροπορικό δυστύχημα του Μονάχου που αποδεκατίστηκε η περίφημη ποδοσφαιρική ομάδα της Manchester United το 1960. Βλέποντας το τωρινό δυστύχημα στις Γαλλικές Άλπεις, με την θυγατρική και πιο "φθηνή" της Lufthansa, αεροπορικής εταιρίας Germanwings, έρχονται στην μνήμη μας κάποιες ομοιότητες και συγκρίσεις - συνειρμοί που πρέπει να αναφερθούν.

Οι ομοιότητες είναι, πως αρχικά και στις δύο περιπτώσεις κρίθηκε υπεύθυνος μόνο ο πιλότος (κυβερνήτης ή συγκυβερνήτης), το ότι δεν αποζημιώθηκαν τα θύματα και το κυριότερο δεν τιμωρήθηκαν οι υπεύθυνοι. Ο πιλότος και γενικά το ανθρώπινο λάθος ή η σκοπιμότητα, είναι η εύκολη, η πιο φθηνή και συμφέρουσα λύση. Αποδείχθηκε όμως εκ των υστέρων, πως ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης εν προκειμένω τώρα, είναι συνήθως το εξιλαστήριο θύμα, ο εύκολος "ανώδυνος" στόχος.

Δείτε λοιπόν την παρακάτω σύγκριση των δυστυχημάτων που και στις δύο περιπτώσεις ο πιλότος με πολύ βιασύνη θεωρήθηκε υπεύθυνος:

- Ατύχημα στο αεροδρόμιο Μονάχου που σκοτώθηκαν και οι ποδοσφαιριστές της Manchester United το 1960: 
Αρχικά: Το πόρισμα του Γερμανού εμπειρογνώμονα, ανέφερε πάγο στα φτερά του αεροπλάνου ως αιτία του δυστυχήματος, αν και αυτό δεν εξηγούσε πλήρως το δυστύχημα (το αεροπλάνο έκοψε ταχύτητα), κάτι το οποίο αμφισβητούσαν με μαρτυρίες τους αυτόπτες μάρτυρες και ο πιλότος που έκανε την διαδικασία απόψυξης. Ο δε πάγος στα φτερά με βάση επιστημονικών πειραμάτων, θεωρείται πλέον πως προήλθε από τον πυροσβεστικό αφρό - υγρό για την κατάσβεση του αεροπλάνου (ήτοι, δημιουργήθηκε μετέπειτα). Οι δε πρώτοι πιλότοι που προσέγγισαν το αεροπλάνο δεν είδαν πάγο στα φτερά!  
Εντέλει: Αργότερα και μετά από μαρτυρίες και πολυετείς επιστημονικές έρευνες, αποδείχθηκε πως και το αεροπλάνο παρουσίαζε δυσλειτουργία και ότι υπήρχε λάσπη (από χιόνι, νερό και χώμα) στο τέλος του αεροδιαδρόμου, αιτίες που δικαιολογούσαν και πιθανότατα συντέλεσαν στο δυστύχημα. Για περισσότερα διαβάστε εδώ: 
http://en.wikipedia.org/wiki/Munich_air_disaster

- Ατύχημα στις Άλπεις με την Germanwings:
Φέρεται με πολύ βιασύνη και χωρίς να τηρηθούν καν τα προσχήματα, πως ο πιλότος (ο συγκυβερνήτης) έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο λόγω ψυχολογικών προβλημάτων! Δηλαδή, δεν λαμβάνεται πρωτίστως υπόψιν πως το αεροπλάνο ήταν παλιό, πολύ "καταπονημένο" από πτήσεις. Φυσικά ένας ειδικός αυτό πρώτα διερευνά και υποπτεύεται και δεν κάνει απευθείας ψυχολογική ανάλυση του πιλότου για να εξηγήσει ένα δυστύχημα. 
Κάποιοι ενδεχομένως αδαείς τώρα και σε σχέση με πριν, αξιολογούν τον πιλότο ως υπεύθυνο με απίστευτη βιασύνη, αυθαίρετα και σε πλήρη αντίθεση με το γεγονός ότι προσφάτως οι ειδικοί τον έκριναν ικανό! Σημειωτέον, οι ειδικοί έκριναν προσφάτως τον συγκυβερνήτη ως ικανό 100% για πτήσεις αυτού του αεροπλάνου, γνωρίζοντας και μελετώντας το ιστορικό του (και άνευ βιασύνης).  
Ο δε πιλότος (συγκυβερνήτης) σε ανάρτηση του στα κοινωνικά δίκτυα, δείχνει το πόσο χαρούμενος είναι που πετάει αυτό το αεροπλάνο και που κρίθηκε 100% ικανός - έτοιμος για πτήσεις.  
Όμως, αυτόπτες μάρτυρες αναφέρουν πως το εν λόγω αεροπλάνο πριν πέσει πετούσε αθόρυβα (άρα με σβηστούς ή τους κινητήρες στο "ρελαντί" λόγω καθόδου με αυτόματο πιλότο) λίγο πριν συντριβεί. Επίσης, είναι γνωστό τοις πάσι, πως όταν οι κινητήρες αεροπλάνου πάθουν βλάβη ή όταν γίνει αποσυμπίεση της ατράκτου, που είναι η πιο πιθανή αιτία, ο πιλότος ρίχνει το ύψος (βουτάει) προκειμένου να κατέβει χαμηλότερα (για ποικίλους λόγους που δεν είναι της παρούσας να αναφέρουμε). Για να συντριβεί εσκεμμένα ένα αεροσκάφος από τον πιλότο δεν χρειάζεται η συνδρομή του αυτόματου πιλότου, ακόμη και ένας αδαής το προσκρούει με ευκολία στο βουνό. Βεβαίως, ενδεχομένως ο χειρισμός της κατάστασης να μην ήταν ο πλέον δόκιμος, λόγω της απειρίας του πιλότου ή σε περίπτωση αποσυμπίεσης λόγω της έλλειψης των αισθήσεων του πιλότου, αλλά αυτό δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση πως έγινε εσκεμμένα. Το ότι ο κυβερνήτης προσπαθούσε να μπει στην καμπίνα και ότι ο συγκυβερνήτης δεν το επέτρεπε (;;;), είναι συμπέρασμα που είναι λίγο πολύ αυθαίρετο την δεδομένη στιγμή, είναι βιαστικό - πρόχειρο - απλοϊκό και δύσκολο να αποδειχθεί ακόμη και αν ισχύουν όσα αναφέρονται (δηλαδή μπορεί να μην είχε τις αισθήσεις του ο συγκυβερνήτης κ.α.).

Άξιο αναφοράς επίσης είναι ότι οι αεροπορικές και κατασκευαστικές εταιρίες πληρώνουν αδρά τα θύματα σε περίπτωση δυστυχήματος και πολλές έκλεισαν γι' αυτό τον λόγο:
(βλέπε http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_191. 

Η παρούσα ανάρτηση δεν είναι και δεν έχει τα εχέγγυα μιας έρευνας ή ενός ειδικού, ούτε την αντικαθιστά, αλλά παρουσιάζει οπτικές και απόψεις που βασίζονται στην κοινή λογική. Η δε κοινή λογική δεν δύναται να ικανοποιηθεί με την εξήγηση που αρχικά (χθες) δόθηκε μέσω κάποιων Μ.Μ.Ε. και (το πιο σημαντικό) με τον τρόπο και την βιασύνη που αυτή δόθηκε. Πρέπει λοιπόν να γίνει ενδελεχής έλεγχος - έρευνα, να μην προκαταβάλλονται οι ειδικοί και ο κόσμος με τέτοια βιασύνη και προχειρότητα.

Γιώργος Τασκασαπλίδης